tisdag 8 januari 2013

Att snart hasta iväg

 
Åh dagen kunde inte gå långsammare tycker Julia.
Hon väntar och väntar.
Har precis tagit på sig gymnastikkläderna och packar ryggsäcken med vattenflaska och gymnastikskor.
Ikväll, åh ikväll ska gymnastiken dra igång igen.
Med Annika.
Fantastiska Annika.
- Mamma, jag ska springa så här, mot Annika..så här med armarna helt utsträckta så hon får en jättestor kram, det ska jag.
 
Men imorse vid bordet när jag berättade att idag är det gymnastik och att pappa J och hon ska åka på den fick hon en gråtattack utan dess like.
Efter massa gråt och förtvivlan har jag nu lovat att hon och jag åker och pappa J stannar hemma med Alice.
- Mamma...jag vill faktikst inte vara utan dig på gymnastiken...
Så, så snart J kommer hem med bilen drar vi.
Mot hinderbanor och samarsbetsövningar.
Mot Annika.
Toddeloo!
 
Maja

Inga kommentarer: