måndag 28 juli 2014

ÄNTLIGEN BLEV JAG 40


Äntligen blev jag 40.

Jag tillhör dom som inte våndats eller grämt mig.
En och annan rynka har adderats sedan gångna året men skratten har varit många så kråksparkar är välkomna.

Jag vaknade av tre stämmor som sjöng Ja må hon leva och levererade personliga paket och en hemlig resa över helg i september.
(och nej och nej jag är inte nyfiken eller snudd på kontrollfreak som absolut vill veta vad jag ska packa ner.)

Gratulationer vräkte in och från grannen i blå huset kom det champagne.

Eftersom festen är idag denna fantastiska strålande måndag var det en väldig massa bestyr igår för att slippa det idag och spendera så mycket tid med barnen som jag bara kan då dom ska sova i grannhuset
men när kvällen kom och klockan närmade sig halv sex var instruktionerna från vännerna Per och Ulrika att vara redo, halvfin och hungrig.
Typ.

Så.
Kvällen slutade fantastiskt.
Hela dagen var fantastisk.

Middagen på Heaven 23 och hissnade tur i glasvidundret där man ser ut över Göteborg var de mest heroiska jag gjorde igår och det bara för barnen ville åka.
Upp och ner.
Om mamman tyckte om det?
Inte det minsta.
Uppskattar inte höjder och definitivt inte dom med utsikt.

Så.
Jag blev äntligen 40.
Med vänner och familj runt mig.

Idag samlar jag dom som alltid legat och ligger mig varmt i kroppen.
Och förbereder mat för ett 40 mannateam och korkar upp mousserande rosé när solen står som högst.
Skratten kommer ligga som bomull runt hjärtat i flera dagar efter.

40
Vilken siffra.
Äntligen.
Nu börjar det.
Det där som kallas Livet.
:-)

Kram
och tack alla ni som ringt, messat, mailat, skickat på blogg och LinkedIn och vad det nu månne vara.

Maja

Inga kommentarer: