onsdag 30 juli 2014

BARNKALASET FÖR JULIA


Fyller man år ska man firas.
Speciellt om man är barn och har en mamma Maja.
Att ställa till med kalas måste ju vara det roligaste

Så när vi gjort frukostbrickan med Alice som regissör och hon tågade med starka steg in till Julia och stämde upp i härligaste ja må hon leva sången så var det bara att vänta in dom kalasande små-gästerna.

Sen vet ni hur jag är.
Hur jag alltid är.
Med barn och bilder och perfekt ljus.
Och att jag ser saker i det där objektivet som jag där och då tycker är det finaste att dokumentera så fingret löper lite amok och det blir så många bilder att jag knappt vet vilka jag ska visa så varsågoda.

Jag bjuder på detta bildregn.

Av kalasande barn.
Här på Julias kalas.
Där det var kalaskiosk med mat och lilla rosa prinsesstårtan med guldkrona och stolt och fin Julia som njör av gästernas skönsång när ljusen skulle blåsas.
och skattjakten.
Den där Enoks gamla skatter som dräller vid varje kalas.
Den där sjörövarkungen som denna gång lämnat ledtrådar i form utav pusselbitar som skulle hittas, och skatten var en korg full med godiskartonger.
Vad ha kan den där Enok.

Varsågoda.
Se dagen i bild.

För våran Julia fyllde sex stora år.

































KRAM

Maja

Inga kommentarer: