fredag 25 juli 2014

IDAG FYLLER HON ÅR VÅRAN JULIA



Idag fyller hon sex år.

Min fina Julia.

Med hjärta stort som en ocean och omsorg för alla.

Idag fyller hon år.

Det firar vi med barnkalas.




Idag är Julias dag.

Och jag ska inte trötta ut er med berättelser om hur hon föddes eller hur liten hon var och hur hon totalt vände upp och ner på livet.
Hur livet inte är livet om inte Julia kommit och fanns.

Hur villkorslös all den där kärleken är som hon har och hur underbara hennes kramar är.
Kramar som alltid finns..
Hur hon varje morgon tecknar Jag Älskar Dig genom rutan när jag åker till jobbet.
Hur jag saknar henne när jag inte har henne intill.
Och hur hon absolut kan testa mig till bristningsgränsen, som barn ska.
Och hur jag mitt i allt älskar henne för allt det.
För den där utvecklingen och upptäckarlusten och viljan att bryta sig loss lite lite i taget.

Viljan och önskan att vara stor och klara allt, men ändå vara så liten att man ryms i mammas famn.

Hur hon har lärt sig säga R och rullar på orden som hon aldrig gjort annat.

Julia.

Din dag.

Älskade unge.

Tack för att du finns.

Kärlek

Mamma

Inga kommentarer: