torsdag 31 juli 2014

FESTEN FÖR ATT FIRA MINA 40



Hur kan man på något sätt välja ord som beskriver kvällen med alla dessa fantastiska människor.
Det går inte.
Denna saliga blandning av mina vänner som gjorde att skratten klingande över taken flera timmar efter midnatt.
Ni skulle varit med :-)

Jag hoppas att man ser glädjen i bilderna, att varje uns av skratt hörs.
Att alla extra skrattgropar jag fick syns.
Och fotografen som fångat alla ögonblick av skratt och lycka.

Dom kom med stora paket och personliga presenter och jag blev så ohyggligt rörd att jag inte ens kunde förmå mig att hålla mera tal än att skåla alla välkomna innan dom fick bege sig ut på poängpromenad i grupp om tre för att svara på frågor om Moi.

Japp, är det min fest så är det.
Jag hoppas att ni ser allt i bilderna.

Den här kvällen var min och jag känner sån jäkla lycka när jag ser dom.
Tänk att det blev så här.
Så här bra.
Och solen som sken och natten som inte slutade fören sista gästerna åkt hem kl tre.

Vänner.
Finaste man kan ha.
Vissa som inte funnits alls länge men som man inte kan klara sig utan och några som funnits så länge att dom aldrig kommer försvinna.
Och finaste Emelie och Angela.
Som gav mig skratt-attacker över gammal upptäckt att bara de i sig gav mig evigt liv framöver.

Vänner.
Klarar mig inte utan.

Alla gånger att det var värt att fira mina 40 år.

Alla gånger det var värt alla förberedelser och fix med mat och dessert.

Jag skulle göra om det utan att blinka.


















































Min dag.
Vilka minnen.
Vilken glädje i hjärtat.
Alla skratt.

Jag blir alldeles sockervaddsmjuk och spagettivinglig.
Luddig och varm och lycklig ända in.

TACK

Kram

Maja

Ps, ja jättemånga tårtskärar bilder, men, det var så att desserten blev lite mer frusen än den skulle så jag fick äran, såklart, att forschera den med våld och en förskärare, vilket fotografen mer än gärna förevigade...

Inga kommentarer: