söndag 13 juli 2014

LÖRDAGSAFTON


Så var det lördag.
Vi for hem till familjen D för att mannen med beställar-kompetens och Byggare Bob skulle slå kloka huvuden ihop (nåja) för att gjuta fast den klätterställning som ankom från Tyskland i veckan.

Sagt och gjort. 

Grill och vin utlovades som belöning, även till oss som bara stod bakom kameran och ihärdigt frågade
- Säkra på att ni gör rätt nu? Är det verkligen rakt?
(nu gjorde ingen av oss det men tanken var frestande..)



Det grävdes och grävdes


och grävdes.....


Och redan nu har ni nog gissat vem av dom goda tu som är vem.
Eller ska vi köra gissningsleken?
Vem som kan beställa jobbet (vit Eton-skjorta) och vem som trivs som Byggare Bob (Blåkläder)
:-)


Barnen tyckte mest att det lät när dom vispade betongen med en väldigt stor sockerkaksvisp.
(nej, såklart inte, mannen hade naturligtvis plockat med en massa verktyg...)



Själv blev jag utav Ulrika placerad i en fåtölj med dagens tidning och ett kallt glas rosé i handen medan barnen lekte...

( och ja, det var tvunget att förevigas för den synen är inte vanlig, att jag sitter ner, läser tidning, utan att ha nån slags beredskap i kroppen redo för minsta barna-önskan)






Sen blev det allt det där som jag uppskattar när allt bara är utom plan.
Det badades och lektes, det kramades och busades och pratades och solen sken och roséglaset var aldrig tomt och klätterställningen sattes på plats....







Barnafötter....finaste som finns.









Sen blev det kväll och grill och macho-mat (Pers egna ord) och goda viner och skratt och fondue efterrätt planerad av barnen som sedan satt där med chokladmunnar (mina) och doppade jordgubbar och maschmallows och när kvällen sedan gick över till mörker och det var pyjamasdax med film satt mammor och pappor och skrattade in kvällsljuset och såg fotbollen utomhus tills regnet började strila ner över parasollen men vi satt kvar, tryckte där under med varma filtar ljus och barn i knät.

Dom där kvällarna.
Vänner.
Skratt.
Samtal.
Barnen som trivs och tycker om varann.
Sommarkväll.
Solnedgång.

Inget av det vill jag vara utan, 
Inget.
Trots att huvudet vaknade tungt och kroppen lite seg när bilen skulle hämtas.
Inget vill jag vara utan utav kvällar med vänner.
Dom där skratten är min boost.
Rynkorna blir djupare, skrattgropen vidare, kråksparkarna runt ögon flera men herregud jag klarar mig inte utan allt detta.

Lördag.

Kram
Maja

Inga kommentarer: