tisdag 8 juli 2014

KVÄLLSBAD I SJÖN


Kvällsbad med vänner i sjön nedanför.

Med dom två barnen som skulle kunna spendera timmar i vattnet tills läpparna darrar blå i ansiktet.



Där sommarlyckan ändå måste vara att kunna springa barfota på sandstranden och plumsa rätt ner i vattnet....

Och nej, det är inget dom har efter mamma kan jag lova.
Jag står gärna på stranden som en fiskarhustru och spanar ut mot horisonten (eller ja då mina barn)
och håller tokkoll på vart mina två krullhåriga med rosa ärmpuffar befinner sig.
Vilket på sin höjd är tre meter ifrån mig.
Jag blir otroligt harig vid vattenbryn.



Alice.
Orädd.
Vågad och som gärna bara går rakt ut tills vattnet sipprar över huvudet på henne.
Då som först kanske hon skulle fundera på, fundera, om det vore dags att vända tillbaka mot land.
Troligen skulle hon inte det så stundtals krävs det att man lite Baywatch-aktigt plöjjer rakt ut i vattnet och greppar tag.
Unge.










Men det är en lyx det där.
Att ha det så nära inpå.
Sjön.
Med bryggor och sandstrand och vänner.

Svårslagna kvällar kan jag lova.

Kram
Maja

Inga kommentarer: