söndag 15 november 2009

Liter mera hall...

Heja Finland!..Eller...är det därför min kära sambo valt att placera en bastu i hallen? Eller, inte en bastu ordagrant utan mer känslan.
Vi har "fuulfuru" som Simon skulle uttryckt det, på hela våran långvägg i hallen, som om inte det är nog. ända upp i trappen för att, citat Jonas:
(ivrigt flaxandes med armarna för att få mig att förstå bredden, vidden och djupet av det han försökte få fram, med ord han nog inte ens visste dom betydde)
- Det är ju liksom känslan baby, det är ju träd på tapeterna, lite skogigt så där, och så (här smetande han med armarna längs panelen) flyter det ihop med väggen hr, som liksom bara flyyyyyyyter upp i trappen (flyter saker UPP, jag trodde saker flöt i nedåt riktnng???) och så binder det ihop det så man får en känsla att allt hänger ihop...
Jaja...allt ska målas högglansvitt och inte alá Ernst med kvistar, jag ska gå lös med spackelspaden imorgon och spackla igen alla kvistar som gör mig påmind om Fuulfurun och dess intåg i detta hem. Jisses amalia.
Men, det är svårt att för den oinvigde få en känsla nu,vänta tills det blir bländande vitt.

Min kära sambo ja, alltså, det finns ju en anledning till att några av hans kollegor är oroliga så snart dom vet att han ska hålla i verktyg, eller stå på stegar eller, ja, göra ngt som kräver lite finess i kroppen. Min sambo är inte smidig. En elefant är smidig. Inte min sambo. Julias pappa.
Enligt honom själv har "Inget blodvite skett" under hela helgen, något jag tror på, men förstå mitt stackars psyke när han ställer sig på EN planka, högst upp i vår trapp och står där, denna osmidiga karl, och balanserar med målarburk och pensel..som om det inte var nog skulle han sen stå på samma ensamma planka och SÅGA.
Ibland undrar jag varför det är jag som har den högsta livförsäkringen...

Nu kom bilderna i lite fel ordning...
Dom med lite panel var igår, dom med panelen nästan klart är idag, och idag, ikväll, blev det helt klart.

Uppifrån ser det ut så här, panelen löper längs hela väggen och binder ihop (ska) övre allrummet med nedre entrehallen, för att vi ska få känslan av större. (260 kvm känns såååååå litet, host host)

Ingen ribbstol..det är våran panelvägg..


Han brukar tjata om säkerhetsföreskrifter och arbetsmiljölagen men när han själv ska fixa ja då är det annat ljud i källan.

Inga kommentarer: