fredag 28 september 2012

Att äntligen rensa ur lådan

Varje dag samma visa.
Vilka är hela, vilka hör ihop och vilka är tillräckligt tjocka?
Vad pratar jag om?
Något som de flesta kvinnor har.
Strumpbyxor i en salig röra i en låda.
Nu när hösten kommit med stormsteg och undertecknad tillbringar nästan varje dag i kjol eller klänning så behöver man ju ha koll, sa man slipper stå där och gräva när man har två leksugna barn som springer runt benen och drar i kläderna varje morgon.
Igår rensades det och veks och checkades av.
Köpte några nya tjockare och la i.
Nu klarar vi hösten!
En annan dag tar jag tag i garderoberna...
En annan dag, för idag känner jag p mig att det väntar ett äventyr runt hörnet...
Jag känner på mig det...
Undrar om jag ska rigga det här uppe eller där nere bara..
Spännande, återkommer....
/ Maja

Inga kommentarer: