torsdag 27 september 2012

Att knappt se ut

 
Vi ser knappt ut just nu.
Regnet skapar gigantiska pölar och det bara smätter mot rutorna.
- Nej vet du vad mamma, idag vill jag faktikst inte gå ut, jag tycker vi pysslar istället.
Så, det har vi gjort.
Bamse Yatxy, Vilda valpar och bokläsning.
Druckit Dunderhonung har vi också gjort.
Jojjo minsann.
Uttryck som annars kommer från stora damens mun är artiga fraser som.
- Självklart kan jag det, ingen orsak mamma.
När jag bett henne om hjälp med något.
Men det har också smugit sig in ett nytt.
- Nej, jag tror faktikst inte att jag kan det, inte nu mamma.
 
Den lilla damen pratar på.
Hon förstår precis vad jag menar när jag säger något.
Hon visar vart hon gömt sina tofflor, eller vart hon lagt sina saker.
Hon älskar att duka bordet men får hon inte hakklappen samtiidgt som sin tallrik att lägga fram ställer hon sig och pekar:
- Akpla!!
Hon älskar katter och utbrister högt så fort hon ser dom.
Dagarna går fort tycker jag...lite för fort.
Och hösten är här....lite för fort.
/Maja

Inga kommentarer: