onsdag 12 september 2012

Avhandlat vid frukosten

- Mamma, varför lägger du tomaterna på platta sidan och inte på den bolliga....?

- Om jag åt dunderhonung, som brummeLisa, då skulle jag också ha ont i magen i tre dagar...så här många är tre (visar med fingrarna), det var jag förut, nu är jag så här (visar fyra fingrar) och i fyra dagar har man inte ont i magen, bara tre...fast inte Bamse, han har aldrig ont i magen, han är bara stark, fast han är snäll, snäll och stark.

- Jag gav Annika en stooooooor kram igår, en jättehård kram, då kände hon den i sitt hjärta tror jag.
(Julias gymnastik började igår efter sommaruppehållet och Julia älskar Annika gynmnastikläraren)

- Det är så annorlunda här hemma mamma tycker jag (så tittar hon in i det smått kaos aktiga vardagsrummet som håller på att ta form)
Det är så stökigt där inne, vi har ju aldrig stökigt, jättekonstigt.

- Hur får Skalman rum med allt i sitt skal. Är det så stort mamma?
Vet du vad jag drömde om inatt mamma? Skalman.
Vi skulle ha Skalman som granne, och jag tycker ju om att läsa böcker, och Skalman har ju massor, så då skulle jag få läsa hos honom, han skulle nog bli en bra granne tror jag....

- Simon tycker ju inte om sköldpaddor mamma....
Och skalman är ju en sköldpadda...så det skulle nog bli lite trixigt tror jag...

Ja, en helt vanlig frukost i La Casa.
/Maja

Inga kommentarer: