måndag 12 januari 2009

Allt hennes är mitt!


-Mutter och burr.
Inte nog med att hon kom och tog platsen i min mammas hjärta den där dagen i juli, hon tar upp all fysisk plats här hemma dessutom!
Hon fick egen säng som är mjuk och fin och mamma har sytt fint skydd och det dräller av Nallebjörnar i olika slag och utföranden. Hon har fått roligare leksaker än jag som både låter och rör sig och är mjuka, hon tar upp plats i sängen så jag inte kan ligga där längre, i badrummet fick jag en låda på golvet och Hon, hon fick ett helt bord som dignar över av blöjor, kläder, salvor och pryttlar....
Hon har en egen suuuuupermjuk och fin lekfilt, jo man tackar, men den får man inte ligga på.
-Du hårar ju ner den Simon, säger mamma då..Blaha-blaha.
Och en stol som hon snart kan köra över svansen på mig med för hon rör sig fort den lilla knubbiga saken som låter konstigt, hon pratar inte, det hade man ju fattat, hon skrattar och låter så ingen männska begriper vad hon vill.
I soffan törs man ju inte lägga sig i mammas knä längre, eller det gååååår ju inte för där sitter ju den där förpillans lilla knubbiga saken igen så nu är man förpassad att komma smygande och jamande när hon somnat, då får jag mamma ifred. Och råkar man ha hoppat upp i Hennes säng, ja ned fort som attans åker man, snablars!
Inte nog med det, när dom ska gå ut och gå slipper hon minsann knalla och smutsa ned tassarna sina, hon har en vagn, jo man tackar...fint ska det vara. Och inte bara det...i bilen, där får jag sitta i min väska, förvisso fin som snus men Hon, hon har en egen stol, med bälte, för Hon ska färdas säääääkert säger mamma. Men ja då?!
Så, nu anser jag att allt hennes är mitt, så nu tog jag hennes plats i besittning.
Flytta mig om ni kan..Life Sucks!
/ Spinn spinn Simon.

Inga kommentarer: