tisdag 20 januari 2009

Biblioteksdag...trodde jag

idag skulle jag och Julia gå första gången på Kultur Huset Kåkens sångstund för 5-8 månaders bebisar.
Trodde jag.
Det var fel tisdag.
Det var nästa tisdag.
Jaja, tänkte jag här hemma, vi går dit ändå så kan vi läsa lite Totte och hans vänner och sånt vi inte har hemma. Det är roligt, och fast vi läser hemma varje dag så är det spännade att läsa böcker på andra platser, fast man är så liten som Julia.
Sagt och gjort, promenad promenalla väl där, ja då somnar hon i entren.
Och hur härligt det än är med bibliotek så känns det ju lite att slänga tiden i sjön om jag skulle sätta mig ensam och bläddra i en Totte bok medan prinsessan av kungariket sover skönt på sin sammetsbädd.
Det fick bli en promenad hem igen och skaffa mig ännu flera gråa hårstrån ang Namngivningsfesten och finansiering av densamma då ALLA förutsättningar ändrats och notan gått upp med 14000.
Imorgon är en ny dag. Då ska vi träffa Annakarin och Elias och på fredag ska vi hem till Jenny och Edwin på TP party, spännande. Min lilla unge är med om mycket. idag tog jag fram hennes bebisbok och började bläddra, har inte skirvit i den sedan 19 juli, innan födseln alltså. Det var mystiskt. Har ju skrivit på bloggen så jag måste komma på ngt sätt att bevara det till eftervärlden som det så fint heter. Så hon kan läsa, den dagen hon vill, vad hennes knasmamma skrev...

Gråa hår ger mången tår /Maja

Ps, läste även i dagens GP att tvåa på nantoppen var Julia (etta var Maja) När vi valde Julia visste vi INGEN som hette det. Mer än Julia Roberts men det är en annan division. Efter Julias födsel träffar vi på Julior varje dag känns det som.
Häromdagen när jag gick till Annakarin och kommer med vagnen, där det hänger ett fint hjärta med texten "Julia" på (tack Annakarin!!) så ropar en tjej som läst detta.. - Jag heter också juuuuulia, det är göööööörfint! :-)
Det tycker vi med..

Inga kommentarer: