tisdag 24 februari 2009

Kräsen Fröken...




Om det har undgått någon så håller undertecknad på dagligen att vänja Julia vid flaskan. Inte för att jag ska sluta amma, nej bevare mig väl som dom gamla säger, utan för att ha en komplement, en avlastning, en extra säkerhet..
Men flaska för damen är som lever för mamma.
Idag kom jag på ett trix.
Eller det gjorde hon nog själv kanske.
Mitt vattenglas på lunchen var superintressant och hon fick testdricka. Det var gott.
Idé-lampan blinkade till och jag hällde över den välling/bröstmjölksblandning jag trugat med i en timma, i det dricksglaset, jamen ser man på, det gick ju strålande.
Fröken har en egen vilja förstår ni. (som sin mamma)
Så innan vi har hunnit testa en annan typ av nappflaska, då det tydigen inte är smaken det är fel på utan saken som innehållet serveras i, så fick hon ikväll dricka ur mitt glas, därav det "vuxna" glaset, men inte blev hon ledsen över det :-)
Nåväl, 20 ml välling kanske man inte ska hurra över men allting har ju en början...
Hepps / Maja

Inga kommentarer: