tisdag 3 februari 2009

Sängen för oss själva

Då Jonas är på kurs i Ängelholm under tre dagar har Julia och jag hela breda sängen för oss själva. Julia har intagit pappas sida och jag får äntligen breda ut mig på hela min...
Tänkte jag.
Hur kommer det sig då att vi ändå, jag, låg som en ihopknycklad liten bomullstuss tätt tätt som vi brukar med kuddarna skavföttes mot varann?
Tror det är någon inbyggd mamma-dotter vana, och så är de så förbaskat mysigt.
Hon har sovit hur bra som helst, vaknat fyra ggr men somnat om efter bröst, inte vaknat dom där småduttarna som hon gör när Jonas far runt som en valross i sängen. (sorry hjärtat men du vet vad jag tycker om det)
Vi får väl se hur vi gör med platsen ikväll, annars skule vi ju lika gärna kunna knyckla ihoo oss i en 90 säng hon och jag.
Älskade unge, flytta aldrig hemifrån och sov hos mamma tills du är 14.

Inga kommentarer: