söndag 8 februari 2009

Lördag och husvisning..eller hur var det nu med minnet?

Lördag..
Mamma, ja Julias mormor och bonusmorfar skulle komma förbi på eftermidagen och äta lite sen lunch och fika då dom tagit resan hir för att gå på båtmässa när nu inte Namgivningsfesten blev..och vi skulle åka och titta på hus i Partille kl 13, enligt min agenda så förutseende och planerande som jag är( läs: kontrollfreak och list-skrivare) så bakade jag muffinsen till fikan på fm och förberedde och förbakade pajen även den...Jonas dammsög och råttorna fick snällt åka uner soffan igen där dom hör hemma.
Kl en stund före ett svänger vi in, enligt Gudruns beskrivningar (Läs: Gps'tanten) till huset vi ska kolla på men tja, så där mycket visningsaktivitet verkar det ju då inte vara..hm...rätt dag? Tja...Rätt tid..? Tjanäääää..
Efter ett samtal till Annakarin så fick vi reda på att tiden visst var kl 14. Nåja, cirkulera i 40 min kunde vi väl göra. Men vi besölt oss för att åka runt och kolla närområdet (precis bakom allum) och spanade upp som tomtenissar genom dom täta grenarna att någon utbyggnad, som vi planerat för, för att kunna få rum, det gick nog inte, det var nedförsbacke på baksidan även om tomten var stor. Nåja, vi åkte hem.
Mormor och morfar kom, och Julia fick världens finaste vita madicken klänning. Den och en "förklädesklänning" i rutigt och svarta lackskor till nästa jul, det ni, det är MIN dotter det.
Och så en fin tröja där det står: ÖVINGSGÅR.
Den får ligga till sig i lådan lite ihop med tröjan som har texten: Om ni tycker JAG är söt, å skulle ni se min mormor!
Hm, behöver jag påpeka vem som köpt dom, fniss....

På kvällen var det schlagermiddag hemma hos Kristian och Louise dit även Jerker och Maria hittat och Julia ville då rakt inte sova, trots ombyte till sin fina pjamas. Hon somnade i soffan efter lite Schlagerdigg och charmoffensiven på alla och intog Kristians säng vid si så där halv elva och när hon vaknade halv tolv kände mamma i hushållet att nu åker vi hem med lilla lorpan.

Kan ju villigt säga att kroppen var trött idag då hon ville äta hiskeligt många gånger inatt och simon rusade runt i vardagsrummet som en vilde. Jaja, vad är väl en bal på slottet.
Kl 10 kom Jonas in och hade dukat fram söndagsfrukost och städat i köket, vilken karl!
Och ändå duschade jag ner honom...mest Julia....med duschslangen...aj-aj..
Så här var det.
Jag skulle duscha. Jonas bytte på Julia samtidigt. Jag "råååååkade" blöta ned hans fötter lite.....då "råååkade" han gå till köket med Julia i famnen, hämta ett glas med ISKALLT vatten och hällde det i huvudet på mig, i duschen. Till saken hör att jag ville inte blöta håret då vi skulle ut och gå. I stridens hetta riktade jag duschslangen med full kabyss över duschglaset och på honom, trodde jag..han hade ju Julia främst så att säga. ILLA...men hon skrattade och log stort, genomdränkt i pappas famn, fniss.
Förlåt gumman, om du läser detta om tjugo år så skyll på pappa. :-)
Vi tog iaf en lång promenad och avslutade hemma med lunch/fika och Julia fick smaka morotspure för första gången :-)





Kram

Inga kommentarer: