torsdag 21 maj 2009

Härlanda, picknick och ännu flera bovar och poliser!


-Titta noga i bakgrunden så syns polisbilen.







Oh-di-la-di-hoppsan vilken dag...som Broder Tuck och Robin Hood skulle ha sagt.
Som om vi inte fick vår beskärda del av bovar igår. Idag hamnade vi mitt i epicentrum vid Härlanda tjärn.
Åkte dit för att Jonas skulle jogga 8:an, jag och Julia knalla fort-fort runt 5:an.
Den första gjorde som han skulle, det andra ekipaget gick lite hur som haver, vi var nog inne och sniffade lite på både 8an, milen, 17 kilometers och 5an. Till slut kom vi iallafall ned till sjön igen. Vi tog långa kliv och löpte i uppförsbackarna. Vi såg två st råddjur! Bambi. Julia sov. Synd.
När vi kom tillbaka till utgångsläget iallafall så stod där två stycken Kling och Klang och deras polisbil. OJ! Bovar idag igen sa jag till Julia som precis vaknat.
Satte oss och inväntade pappa, för då skulle vi ju fika på all picknick vi tagit med oss...Pappa tog lång tid på sig.
Poliserna stod kvar, och frågade alla utom oss om saker. Hm...är inte mammor trovärdiga ögonvittnen?
Det var iallafall en våldtäkt som ägt rum vid Skatås, mitt på blanka dagen, där var ju vi och sniffade på stigarna eftersom jag gick fel i någon korsning.
Så nu jagade dom boven. Och två poliser till kom det. Många poliser. Många råddjur såg vi, men ingen bov.
Julia kröp omktring i gräset och fick gunga på stocken med hjälp utav pappa intill.
En alldeles härlig dag med massa sol och motion.
Kram Mamma

Inga kommentarer: