tisdag 19 maj 2009

Promenad med Edwin och mamma Jenny.

Idag fick nya vagnen sovas in, Julia var inte ett dugg pigg på att fm sova vid halv elva i sin säng, men när jag bäddade i nya vagnen, där hon ryms med råge och får plats med både täcke och kudde och snuttefilt och spelande clown och Lilla Anna dockan på snutteduk,så somnade hon till slut, till ljudet av min symaskin.
Det går inte fort att sy mellan varven, eller rita mönster, man får ta det pö om pö, idag blev iallafall den lilla röda solhatten klar. Ska se hur långt jag hinner med klänningen imorgon.
Vi ska ju på kalas nästa helg hos mormor och morfar Dennis och morbror Martin.
På tal om kalas så har jag ju glömt, eller vi glömde det inte men jag glömde skriva det här, att i söndags så inte bara firade Norrmännen med flaggor och pompa, det var ju även så att våran lilla Simon fyllde fyra år. Hjälp vad tiden går.

Skulle till stan en sväng idag för lite ärenden och Edwin med mamma Jenny kom och slog följe, det var roligt! Vi gick på Chilli och Åhlens, och Lindex och fd. Peters Dandy. Jag köpte två jättefina oljelampor i rostfritt att ha på altanen, fast argumentet till Jonas är att dom är suuuuuuuperbra när, och om, det blir strömavbrott i huset. För det är det ju. Bra att ha alltså.

På olycksfronten händer det olyckor lite titt som tätt. Efter gröten ikväll så drog hon i backen med ansiktet nedåt och nappen i munnen, tror jag, det gå väldigt fort när det händer, så hon slog upp lite där den övre tanden håller på att bryta fram så nu kommer den snabbare. Massa blod men tröstbar och det gick över på någon minut.
För andra kvällen i rad så var det Julia och mamma-ensamma-hemma-kväll så vi mös till det i soffan innan nattningen medan pappa hade valt att umgås med golfklubborna...

Tänder....en till, den tredje, håller på att bryta fram i nederkäken, och två där uppe, varav en lite mer än den andra, så snart fem st totalt.

Simon jagas ständigt av fröken, och hon är snabb som en vessla, och skiner upp och låter och skrattar när hon ser honom. Kryper efter stackarn hela tiden, får tom lov att klappa, läs: dra i pälsen, klappa på hans ben och han går bara därifrån när hon drar i svansen. Idag tog han lite tillflykt under hennes säng, då skulle hon under och följa efter. Hon är smart. Frågar jag var Simon är, tittar hon direkt åt hans håll. Frågar jag vart Lilla Anna är (hennes snuttetrasa) så tar hon upp den eller tar tag i den där den ligger. Hon är smart. Hon fattar mer än vi tror.
Och tar man fram en bok och frågar om vi ska läsa så låter hon som en spattig pensionär som fått kramper och ryckningar. Hon ÄLSKAR att läsa böcker, eller rättare sagt, att bli läst för.

Nog för idag. Imorgon ska nya vagnen få en testkörning utomhus. Ska se om jag kan leta upp lite terräng i Skatås och dra en runda :-)

Kram och Godnatt.
Mamma

1 kommentar:

Elias & Emilia sa...

Å visst är det läskigt med olyckor! Elias drog ner en ram som låg en bananlåda och fick den över näsan, näsblod över fina tröjan. Inget märke i ansiktet och inegn ömhet efteråt, men jag blir SÅ rädd. Tio min senare klämmer han handen i en låda. Ska man skaffa koppel nu eller blir det en hjärtattack om dagen några år framöver?? Jobbigt för ett svagt mammahjärta... Kram!