måndag 18 maj 2009

Innergårdens resonanslåda.

Får man säga åt 9 åriga ungar som skriiiiiiiiiiiiiiiiiiker på innergården kl halv tio att dom ska hålla käften?
Troligen inte, men jag har god lust.
Missförstå mig rätt. Jag har god tolernas på ljudnivåer. Men vår dotter har inte det. Och inte jag heller när jag nattat en övertrött liten fröken i 50 minuter och hon preeeecis har somnat in när ungjävlarna skriker Maaaaammmmmmaaaaaaa! si så där 40 gånger för mammam uppenbarligen inte hör. På en innergård där gården är omringad av fyra tåtslutaande hus blir det som en resonanslåda. Man skulle kunna fisa lite lätt i tron om att ingen hör när det i själva verket låter som en åskknall här uppe. Viskande hånglande tonåringar förra sommaren uppfattade vi som att dom stod i vårt eget sovrum.
Och dessutom, vad gör nioåringar ute halv tio?

/ Trött mamma.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Man får skälla! Så tröttsamt! Var dator är trasig. Tur man har en i pod. Kram c