fredag 8 oktober 2010

Härlig start.

-Juja buss!
Jaha, Julia ville åka buss idag. Då löser vi det.
Kände ändå att vi behövde gå till stan för att kolla en höstjacka åt mamma Mu vars mage växer och något måste man ju värma den i.
Så innan klockan ens passerat ett så hade vi gått den 35 minuters korta vägen till centrum, handlat lite, Julia sov sin förmiddags/lunch lur ( som alltid görs före lunch på den här damen) och kvart i ett tog vi bussen hem till Julias lycka.
Buss och Hans på Ica = Framgångskoncept.
Tänk om han sadlade om och blev busschaufför?!
Väl hemma blev det lunch och nu sitter Julia som fastnaglad framför teven och tittar på den nyinköpa filmen med två hela timmar med Mora Träsk. Tom jag är helt uppslukad, dom är ju för härliga!!
/Maja

1 kommentar:

Malin sa...

Ja det är ju lite speciellt att åka buss och tåg, fast det tar emot lite att göra det "i onödan" så det blir aldrig av för oss. Stackars Thea. Fast hon har åkt buss med dagis iallfall =)
Den lila tunikan är från HM men jag köpte den redan förra hösten så det blir nog att leta på tradera isåfall. Jag är hopplös ibland och köper alldeles för stora kläder, vet inte hur jag tänkte med denna för ett år sedan. Antagligen var inte Thea med så jag chansade.
Kram och klappa fina magen och krama Julia =)