fredag 22 oktober 2010

STORM

Herregud vilken stormnatt!!!
Jag trodde ett tag att huset skulle fara iväg.
Vid tio tiden skallrade det så mycket i rutorna att jag tänkte -Vad gör jag om dom skallrar sönder, Jonas är inte hemma och Julia sover.....
Jag hann tänka tanken i två sekunder, att jag skulle ut, i BECKSVART mörker, och flytta Julias studsmatta närmare intill huset så den inte blev ett vindfång men TJONG sa det och den kom flygande, som tur var så tog husfasaden stopp och nu står studsmattan upp och ned med någon av nätpinnarna böjda.
Och dom är av stål.....
Vår terassvärmare var något annat som fick stryka på foten.
TJONG för den i backen ute på altnanen och ser nu mera ihopknycklad ut än rak, "hatten" högst upp har knycklats ihop och jag tror inte vi kan använda den igen....om man inte kan köpa reservdelar...och räta upp den...
Annars verkar det mesta stå kvar vid en snabb anblick ut.
Jonas var ju på Nordens Ark upp mot Uddevalla, och satt fast i kö länge och väl pga att där fick dom megamassa snö som gjorde att bussar och lastbil framför inte kunde komma fram.
Här kom bara blötsnö och storm som nu är borta.
Julia sov iallafall HELA natten utan att vakna en enda gång, vilket inte hänt på EVIGHETER så ur den aspekten kan det gärna få storma lite varje natt...

/Maja

Inga kommentarer: