måndag 18 oktober 2010

Mitt lamp projekt.


Den tog lång tid på sig att torka, kanske för att jag ställde den i tio gradig tvättstuga, men efter 6 dagar var den torr och klar att lösgöra från Julias badboll.
Dock upptäckte jag att få ut luften ur bollen, det var problematisk så det blev att skära sönder den och dra ut den och lova Julia en ny badboll inför sommaren :-)
Efersom jag dessutom struntade i plastfolien så fastnade lite av badbollens tryck på insidan av lampan, ngt som är lätt åtgärdat men det tar lite tid, så än så länge har jag bara tagit det värsta.
Om ni kikar riiiiiiiktigt noga så ser ni att man skymtar både gult och blått och rött där inne.


Hur som haver, eftersom jag inte har orkat att dra fram el-pryttlarna ur förådet fick min hemgjorda lampa ersätta glaslampan i vardagsrummet sålänge.

Ett roligt projekt, som var tämligen enkelt.
/Maja

3 kommentarer:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Den blev ju jätte fin..

Anonym sa...

Tjusigt!!
Håller på med ett litet hall projekt här hemma=)


Kram jenny

Anonym sa...

Åh... e jag anonym funkar det. =) eller?