måndag 4 oktober 2010

Stranddag med varm choklad.

                             

Har ju glömt lägga in bilder sen i fredags när vi packade vagnen full av hink och saude (spade) och fikakorg och gammalt uppskuret bröd att mata fåglarna med.
Promenaden, som tog lång tid, för Julia gick hela vägen och då ska man granska allt i vägkanten, tog oss till stranden.
Jag måste, som vanligt, säga att barn lär sig snabbt, bara man är konsekvent med sina "regler".
Jag har lärt Julia sedan länge, att går man på vägen (i detta fallet grusväg, men bilväg) så kommer det en bil, så måste man hålla mamma i handen OCH stå still till bilen åkt förbi.
Jag kan bara säga det, att detta görs, med råge.
- Biiiiil!
Och så stannar hon, ställer sig på vagnens innansida, mot dikesrenen, håller mig i handen tills den är borta.
Dock gör hon detsamma även när vi lekte på stranden.
Och där är bilvägen, den stora, ca 50 meter bort med en stor gräsplan emellan.
Men, kommer det bilar så kommer det.
- Biiiil!
Så kom hon småspringande där jag satt på filten och höll mig i handen tills den försvunnit.
Jag kan ju säga det att vissa tider, runt fyra, kommer det många bilar :-)
Men hellre för mycket trafikvett än inget alls.
Bilar ÅR hårda, och mitt barn är SUPERmjukt.


 Så här går det när man tillbringar massa tid i sina gummistövlar....
Måste ha nya, i skrivande stund har dom spruckit ännu mera.

 På stranden har vi ju en gigantiska samdlåda att tillgå, dessvärre brukar vi ha halva stranden med oss hem i skorna också.....



Fika är obligatorisk och ett måste, annars fryser man och vadär mysigare än mellis på stranden.
Även om fröken brukar ta även min bulle och skippa smörgåsen...



Kram Anita & Televinken :-)

Inga kommentarer: