torsdag 7 oktober 2010

Lill-bagarn

- Mamma boscka känder, titta toll!
( mamma borsta tänder, titta troll!)
- Mamma tutte, titta Juja tutte.
( när vi duschar ihop konstaterar hon att vi har samma "saker")
- Juja ajja käde galje.
( Julias alla kläder på galgen) jag hade hängt frma på garderoben.

Det är några av morgonens meningar.
Ett ofta använt ord just nu är -Titta, och -Kom.
Man ska titta på allt.

Igår slog vi iallafall till med storbak efter lunchen.
Vi ska till Skövde och hälsa på morbror Marku & hans Lotta i nya huset och på önskelistan över inflyttningspresenter stod bakverk att fylla upp frysen med och det ska dom få, massor!



Ajaj mamma, jag är redo, ge mig grejjorna, här ska vispas!
( vi har ingen hushållsvisp utan ALLT, jag menar ALLT vispas för hand!
Jag vill ha en Kitchen Aid!!!)

Efter vanlig citronsockerkaka blev det kladdkaka, den smeten gillar lill-bagarn.

Ett mindre världskrig har brutit ut på köksbordet men det blir så när man bakar, eller rättare, det måste få bli så när man bakar!
Gott blev det iallafall, vi provsmakade sockerkakan eftersom den gick sönder :-)
Söndriga sockerkakor kan man inte ge bort, det betyder, mera bak imorgon :-)

Kram Maja


Inga kommentarer: