torsdag 7 oktober 2010

Troll

Vi har ju pratat med Julia om tandtroll, och att det är därför man måste borsta tänderna, för att ta bort dom.
Och för att hon ska borsta ordentligt, innan vi hjälper till det sista, så brukar jag säga.
- Gapa ska vi se om jag ser trollen.
Och hon gapar.
- Ja där var nog ett litet till, vi borstar lite till. (om jag tycker att det behöver borstas lite mera)
Och då gör hon det. Hon är 9 av tio gånger helt medgörlig.
Men, det kan vara så att vi har dragit den här trollhistorien lite för hårt.
Eller, ja alltså, idag kom Julia och pekade och gapade med munnen och sa
- Toll, däri, titta.
Och jag tittade.
-Nej, du har inga troll i munnen nu Julia.
Då sprang hon och hämtade sitt stora "penntroll", minns ni dom?
Mulatt och stort svart yvigt hår, i skolan kunde man sätta dom på blyerstpennorna men den här är alltså ca 15 cm hög.....
Så det är sånna troll hon går runt och tror att hon har i munnen...
Arma barn, hur ska jag förklara det?

/Mamma

Inga kommentarer: