torsdag 21 oktober 2010

Ikea

Typiskt tyyyyyypiskt att när jag äntligen kan ha bilen, då jag är jobb-änka ikväll, så är det MINUS grader, snö i luften och halt på vägarna.
Alla som känner, käääänner mig vet vadjag tycker om att köra i det väglaget, typ, inte alls!
Men, vi hade betsämt träff med mamma Jenny och lilla Wilmer och Edwin, eller som Julia säger
-Edde-Jimer. (varför slösa tid på att säga två namn när man kan dra ihop det till ett?)
Hur som haver, jag såsade på i 80 på 90 väg, det snöade, det var halt och minus två när jag började trippen.
Det gick sakta kan jag lova men hellre det än inte alls.
Folk får köra om, jag låg snällt i högerfilen som sig bör.
Jag är dock inte lika rädd för min körförmåga som för andras.
Jag litar skvatt noll på att dom kan bromsa utan att köra in mig i baken eller ramma mig i sidan för dom tar min ytterkurva i 140 blås trots att dom på radion spammade med trafikmeddelanden att det var halt och ta det lugnt.
Jag kör omkring på universums dyrbaraste last: Julia!

Hur som haver, framme, köttbullar till Lunch och liteshopping, vad som ryms i två påsar.
Lite julsaker (en stor röd bock) och lite köksgrejjor.

Största farhågan var ju om väglaget skulle vara värre på hemvägen men det var det inte, utan bättre och fem plus i luften så min plan B behövdes aldrig verkställas.
Att vår granne Cia och Gunnar skulle sätta sig i sin ena bil, hämta mig i Kållered och hepps var det problemet löst :-)

Nu ska Julia och jag ha ensammys och badbaljebad för pappa J kommer sent och imorgon åker vi alla i lilla familjen på välförtjänt miniweekend i Halmstad där vi ska njuta mat, vila, bubbelpool, busland och lite stad.
Tänk att slippa laga frukost på hela helgen och slippa bädda sängarna.
Åh himmelriket!

kram, Maja

1 kommentar:

Emma S sa...

Köp senaste Mama - där finns en artikel om mammor med körskräck! Tydligen ett utbrett fenomen..