lördag 4 december 2010

En dag till ända.

Ska snart natta mig, har precis varit inne hos Julia och sniffat på henne, pussat henne på kinden och lagt om henne täcket som hon krånglat av sig.
Dax att köpa större täcke och låta bebisen få hennes nuvarande i sin säng sedan tror jag.

En lördag till ända och vi har fått massor av saker gjorda.
Jonas har bytt alla dörrtrycken här uppe, dvs fem stycken i guldfärg fick ge vika för nya fina i borstad stål, gjorde underverk med helhetsintrycket!
Han har även säkerhetskopierat foton sedan drygt ett år tillbaka till den externa så nu kan jag vara lugn även om datorn skulle få för sig att jul-krascha, alla foton är då ändå i tryggt förvar.
Jag och Julia har tvättat och gjort hemmagjord fågelmat till dom små liven som ska hängas upp i träden imorgon, vi har bakat en hel massa mini-chokladbisvier och lite mera julgodis.
Även julförklädena till både Julia och mig är nu helt klara, och ja, det kommer foton på allt under morgondagen,jag lovar.

Imorgon ska jag också fixa till dom "nygamla" fotoramarna, byta ut foton, och sätta upp på väggen, vi ska även åka hem till Julias kompis Elias och hans mamma Annakarin och pappa Marre.
Eller som Julia sa:
- Baja åka till mamma Annakajin mojon.
Vi berättade ju att mamma Ak har en stor bebis i sin mage som ska komma ut om idag 17 dagar, vem vet, det kanske sätter igång imorgon och då blir vi ju barnvakt :-)

Nu väntar sängen, men först det bästa jag vet, gå in och sniffa och pussa på Julia, igen.
Kramar Maja

Ps, vi väntar fortfarande på att få vår skorsten slammad så att vi kan få elda lite i kaminen här uppe men så länge kylan biter sig fast runt 10-15 minus så går det inte att göra, kan alla hålla tummarna för lite mildare väder i veckan så kanske vi har en fungerande skorsten till jul.

Inga kommentarer: