måndag 6 december 2010

Kurragömma

Glömt berätta.
Imorse (fm) stod jag i köket (som vanligt) och det blir helt plötsligt väldigt tyst i huset.
Vääääldigt tyst, alltså inget tissel tassel eller Julia prat.
Inte ens ett andetag hör jag.
Efter en stund blir det tom lite kusligt att det är så där tyst så jag ropar:
- Julia, vad gör du?
Inget svar.
- Juuuulia?
Tittar i tv soffan..fast jag vet att jag skulle hört henne om hon gått dit, hon måste ju då passera köket, tittar i badrummet, i arbetsrummet, ingen julia.
Tittar i skafferiet, ingen Julia, och grinden är stängd men inget barn.
Fick tom lite hjärtklappning, en unge kan ju inte vara försvinna så där.
- Julia?!?
Går in i  vårt sovrumm, fast jag passerat där utan att se henne..
- Julia?
Då hör jag lite fniss, under en väldig massa täcken...
Hon har krupit upp i min säng och lagt sig på kudden och på något sätt fått täcken så fint över sig att det inte syns att hon ligger där.
Snabla unge vad hon skrämde mig.
/Maja

Inga kommentarer: