onsdag 22 december 2010

Lite tidig Jul.

Igår kom mormor, Dennis och Martin för att fira lite tidig jul med oss.
Vi fick ett härligt paket med massa godsaker, champange, självplockade kantareller, rödingar, ost, kaffe, RockyRoad godis, mammas hemmagjorda skinkbröd
(speciellt bröd vi alltid alltid ätit till julskinkan så långt tillbaka jag kan minnas...)

Först lite glöggfika innan middagen, för den skulle ju ätas när Jonas kom från jobbet.
Och som jag letat efter en glöggkanna för ett tag sedan, när jag insåg att den finaste och bästa redan fanns i vårt skåp.
Gamla klenoder är till för att användas och som glöggservis används numera gammelfarmors fina kaffeservis.

Julia fick paket....

Ett stort Duplo lego paket med ett stort Familjehus, med mamma, pappa barn och bebis, dockvagn, möbler, ja en massa saker. Mycket uppskattat!!

Är det något hon gillar så är det ju Duplo och duplo är bra för fantasin och kreativitet.


Julia imorse....
Pjamasklädd efter frukost, hon gick direkt till legot och så hörde jag henne sitta där och prata och leka.

Ojoj dessa "jockaj".

Lego-pappan har en rosa vattenkanna, så hon vattnar alla blommorna hon satt på taket :-)
Hon fick ju en bok också, av Martin, ännu en i Barnkammar-serien och ett minidiskställ till sitt kök, där hon nu på morgonen också ställt upp sitt porslin på tork.

Igår när mormor, Dennis och Martin åkt hem på kvällen och Julia skulle sova, vilket hon inte var sugen på.
- Juja inte sova, titta, Juja pigg!
- Vill inte bjunda.
- Åh mamma sänn min söna pamas, sänn mina söna pamasbykoj.
(Hon hade fått en ny skön flanellpjamas som jag skulle stryka med handen på, så höll hon fram båda armarna, rakt ut, sen benen, rakt ut...)
-Juja inte sova sin söna säng!
- Juja pigg, titta pappa.
Och så erbjöds han hennes napp istället :-D
- Tonten komma tå dagaj, tända fotonde ljus.
(Tomten komma om två dagar, tända fjortonde ljuset)
- Mamma, snäjja lilla mamma, kan Juja få meja vatten??
- Mojmoj...Dennis....Dennis....Matin...Mojmoj... Låg hon där inne och räknade upp för sig själv när jag smög på henne..
Till slut somnade hon, efter någon timmas babblande, ropande och fniss..
Jisses...Kanske inte så bra att ge henne pepparkaka med Kristyr efter middagen :-)

/Maja

Inga kommentarer: