onsdag 1 december 2010

Pepparkakshusen

Två höghus blev det som pryder det gamla bordet i matrummet.
Det ena huset är 31 cm högt och det lilla är 23 cm högt.
Mallarna gjordes efter eget huvud och skars ut i kartong.
Tämligen lätt, lite pilligt med roligt.
Det svåraste var att få Julia att inte äta upp all deg :-)



Men, är det någon som har svar på detta.
Imorse när jag tittade till husen såg jag att den igår kritvita kristyren, som gjorts på:
1 äggvita och dryga 4 dl florsocker,
har blivit brun på vissa ställen....
Varför?

Kramar Maja

3 kommentarer:

Tina sa...

Det enklaste svaret är väl att den har sugit upp pepparkakefärg... det har aldrig hänt mig. Jag brukar göra på bara vaniljsocker och kallt, kallt vatten. :-)

Jennypenny sa...

Tjusigt!!
jag och små killarna ska baka pepparkaks hus i morgon=)
Kramar!!

Åh bänken blev ju super! vart står den när den inte används?

Maja sa...

Den står i matrummet längs väggen där den fula klinkersväggen var förut...fast när granen kommer får bänken maka lite på sig och ställa sig på kortsidan av nya bordet :-)
kramz