söndag 5 december 2010

Gårdagens Pyssel och Knåp

Glad Andra Advent på Er!

Lovade ju bilder på gårdagens pyssel, här kommer dom...

Julias julförkläde alá Madicken.


Helt öppen i ryggen med långa knytband.

Samma modell som denna jag ritade och sydde åt henne när hon var pytteliten.


*Julia, Midsommar 2010 Sandviken*

Och samma grundmönster som jag använde till Julias midsommarklänning.
Fast på den så veckade jag dom små ärmarna.

Detta blev mitt julförkläde i år.
Med volanger nedanför magen.


Och så fåglarnas julgodis vi gjorde igår, efter inspiration från Karolina,
smält kokosfett, 500 gram, och blanda i massor av fågelfrö, häll i stora plastglas och peta ner bomullssnöre, ställ in i frysen, på 30 minuter är dom klara, sprätta bort muggen och häng ut godsakerna till fåglarna.
Nu blir dom glada mätta och belåtna.

/Kram Maja

1 kommentar:

Novas Lilla Värld sa...

Gud va fina klänningar! Jag tänkte också försöka mig på nån klänning, lite liknande. Men har aldrig riktigt vågat påbörja :)

Du ger mig inspiration! Kram