torsdag 2 december 2010

Gummiboll

Det har börjat bli febril aktivitet i magen, och min navel har tom fått ett helt annat utseende.
Som Julia sa.
- Mamma ha fäck i navel.
Ja, jag har ju en svart liten plupp kvar i naveln sedan julias navelsträng och den har buktat ut plus att naveln liksom har blubbat ut :-)
Och så detta skumpande inuti.
Så fort jag lägger mig på kvällen så sätter gummibollen igång.
Och jag måste säga att känslan är minst sagt tudelad, för så här i halvtid så är inte bebben så stor, det blir liksom ingen kickboxning av det hela utan mest att den skvalpar omkring och vobblar runt.
När Julia blev större i magen, då kunde man prata kickboxning på hög nivå, det kändes kan jag lova, och jag föredrar det, rejäla besked liksom.
- Här har du morsan, BONK.
Det här vobblet är tom lite "obehagligt", fast skönt ändå, jag vet ju att bebisen lever, vilket är tacksamt att veta, men ändå, ge mig rejäla kickar istället så jag fattar, att du har defenitivt ingen lust att jag vill sova i lugn och ro.

/Mamma

Inga kommentarer: