måndag 15 augusti 2011

Bästa Bästa

Min Lillebror är bästa-bästa.
Han ställer upp på mina infall som ofta innebär lite uppplockning av möbler för hans del.
Så här.
Han åkte till landet ingenstans och hämtade upp Julias fina säng jag köpt på Blocket.
Det var lite struligt eftersom den var betydligt större än jag trodde. Såklart.
Sen åkte han och hämtade dom två junior-stolarna Ingolf, som jag köpt på Blocket i skövde, där bror bor.
Igår ropade jag in en Jennylund fåtölj, som jag önskat, för summan 99 kr (!?!) men den finns i Laxå.
( vanliga Blocket-begagnat-priser på dessa brukar ligga på 800-1000 kr)
Vi har långt till Laxå och bror har ca 10 mil enkel.
Men utan knussel så ställer han upp på att åka och hämta den åt oss.
Han och Lotta.
Det är bästa-bästa.
Nu kommer vi ha en fin fåtölj i Alice rum där vi kan sitta och läsa böcker och mysa.
/Maja

Inga kommentarer: