måndag 1 augusti 2011

Värme

Värmebölja har vi här.
Stekande hett idag.
Lika varmt inne som ute.
Igår var vi bjudna på eftermiddags lunch/grill nere hos Fredrik och Malin, Jonas gamla chef.
Julia hade gott sällskap av deras 9 åriga Alice, som faktiskt även är anledningen till att vi hade Alice som namnförslag på våran Alice.
Stora Alice är så rar, och söt, och har alltid varit, första gången jag träffade henne var hon fem :-)
Hur som haver, stor hund fanns det, Tyra, och så Wiktor som är snart sju.
Han underhöll mig och lill-Alice när hon ammades.
Oj vad han berättade saker.
När vi runt 18 tiden for hem var det klibbigt varmt, planen blev därför att Julia och Jonas går själva ner till sjön för att ta ett kvällsbad, dit även Fredrik med familj skulle, och jag och Alice åker till Maxi i Partille och handlar inför veckans alla gäster och helgens kalas firande.
Svalt, skönt och inga kunder.

Idag åkte Jonas en sväng till jobbet och jag och barnen ska promenera i hettan, ner till city.
Imorgon kommer Lena och Ad från Sandviken, där vi firade midsommar förra året, stannar till torsdag och på fredag kommer farmor och stannar till söndag.
Lördag ska Jonas jag och Alice till Johanna, Olivia och Viggos mamma, på Trädgårdsfest, tillika 30 års fest och söndag drar hela familjen runt lunch till Alingsås och Diggiloo konsert, tjoho!

Önskar alla en härlig vecka!
Kram Maja

Inga kommentarer: