fredag 19 augusti 2011

Pott-träningen

Pottträningen går toppen.
Eller träning, hon sköter det själv.
Och när hon med gnistrande ögon berättar att det kom kiss i pottan tjoar vi alla.
Igår gjorde hon dessutom tvåan när bara hon och Jonas var hemma!!
Härligt!

Igår när Jonas kom hem från jobbet åkte Alice och jag till Allum för att shoppa på Panduro inför inbjudningskort tillverkningen och lite annat.
Hittade jeans-tights och en mjuk härlig velour klänning åt Julia, fin sensommar mössa åt Alice, snygg fin festligare tunika-klänning till mig i vitt, som idag även handlas i mörkblått.

Vad jag också gjorde igår var att köpa liggdelen till Julias Urban singelvagn utav Jenny :-)
När båda barnen är med tar vi dubbelvagnen, då ligger ju Alice fortfarande i sin hårdlift, trots att hon redan nu börjar växa ur den.
När jag drar iväg på ärenden med bara Alice plockar jag alltid bara med mig singelvagnen men har då Alice halvliggande i sittdelen, något som fungerar korta stunder men inte är det bästa.
Igår fick hon tom inviga syttdynan jag sytt :-)
Så, nu köpte jag Jennys hårdlift till just den vagnen, hon kan säkert bara ha den i 2-3 månader till men det känns bättre att ha henne i den när vi är i affärer så hon slipper för mycket intryck, samt ser mig hela tiden, eller det roliga taket.

Efter årsskiftet får vi ju troligen sälja båda våra hårdliftar, både den bredare till singeln och den smalare till duon.

Just nu vräker regnet ner och Julia ställde sig i fönstret och basunerade att:
- Attans vijket vädej mamma...ska vi baka muffins?
Så efter vilan, idag fick hon vila, hon la sig i min säng innan jag hann bädda nu vid halv tolv och frågade om hon fick blunda, nu sover hon, som en sten, Alice också, och jag bloggar och dricker kaffe och spånar ideér till inbjudningskorten.
Efter lunchen ska vi baka ansiktsmuffins alá Annakarin fast med mun och rosa hår.
Återkommer med bilder.

Vet ni förresten att nu säljer Panduro Sugarpaste. 39 kr för 250 gram.
Hade massa färger. Jag köpte vit.
Bara ett litet tips inslängt så här på en fredag.

Önskar alla trevlig helg.
Fint väder imorgon innebär utflykt.
kram Maja

Inga kommentarer: