fredag 4 november 2011

Dagens Bojkott

Jag har alltid gillat Jensens Böfhaus, det var före igår.
Vi var inte välkomna där.
Med barnvagnen.
Vår duovagn är lika bred som en rullstol....så då är väl inte sånna välkomna heller.
Snorkig servitris.
-Du får inte stå där, vi kommer inte intill borden då, vagnen får du ställa vid ytterdörren..
- ????????
Ytterdörren på Jensens i Göteborg/Brunnsparken har sin entredörr bakom en stor mur så där hade vi inte haft den minsta lilla uppsikt över vagnen alls.
- Jag har ett sovande barn i den (julia) och en bebis som snart somnar.
- Det är våran policy, du får ställa den vid dörren iallafall..
- Med barn i??
- Det är vår policy.
(Ett jäkla mantra lät det som)
- Då äter vi inte här ska tala om, och vi var tre som tänkte äta.

Jag blir galen på snorkiga servitriser.
(Jag har själv jobbat som servitris.)
Vi har ätit där förr.
Längre in i restaurangen finns bord med gott om plats, vi har varit där förr, med vagn.
Men det erbjöds inte, bara ett snorkigt -Ni får inte vara här.
Då blir jag apsnorkig tillbaka.
För vem lämnar sin vagn med två barn i, vid en entredörr dom inte har uppsikt över, mitt i centrala Göteborg?
Inte vi.
Aldrig vi.
Det finns andra ställen att äta på.

/ Dagens Rabiata Inlägg av Maja :-)

1 kommentar:

Johanna sa...

Dom är inte så gott instälda till det där med föräldrar över huvud taget.
Min kompis jobbade där som kock och när hon skulle komma tillbaka fick hon alla skittider bara för de viste att hon inte kunde ta sena kvällar, enbart i syfte att hon skulle säga upp sig.
Det var likadant med en annan kolega som fick barn.

Sedan är dom inte ens utbildade kockar som jobbar i köket..

Kan rekomendera Pasta+, när jag fråga om det var ok att vi tog med vårt lilla barn i vagn fick jag komentaren "Ja självklart, vi älskar barn!"