fredag 4 november 2011

Kräm

Igår när jag skulle sminka av mig allt tjockt lager smink efter fotografen så är Julia med mig i badrummet.
- Ska ja jäjpa dig mamma?
- Tack hjärtat men jag gör det själv.
- Huj då?
- Med den där mamma-tvålen. ( Nivea Cleansing Cream, rekomenderar!!)
Tvättar och torkar torrt.
- Vijj du ha jite kjäm i ansiktet mamma?
- Åh ja gärna gumman.
Sen gick hon till Miniderm flaskan, den fantastiska cremen vi har till dom båda barnen, och så tryckte hon på pumpen.
- KOm då mamma, sätt dig så ja nåj....o så kjickaj jag på hakan..en kjick i pannan...näsan...bjunda då...på ögonen...sindejna...oj de bjev en stoj kjick..äsch de jöj inget..
Och så smetande hon ut, super försiktigt och mjukt och det bara bubblar kärlek i hela kroppen när hennes små barnhänder står där och mjukt smörjer in sin mammas gamla rynkor med sin och lillasysters mjukgöringskräm en torsdagskväll efter att ha varit helt fantastiskt duktiga en hel dag hos fotografen.

Kärlek!!
/ Mamma

Inga kommentarer: