fredag 4 november 2011

De Finaste Tjejerna.













Idag sa Julia vid frukosten.
-Mamma, vi jekej fotogjaf ida!
- Ja det kan vi göra.

Och det gjorde vi, och detta är verkligen bilder som är våra tjejer, det där är Julia och Alice.
Våra fina tjejer!

Igår hos fotografen stod dom på en stor vit rundell, på den satt/låg/stod dom även sen när fällen kom fram så vi fixade det här hemma med vit fotpall och fårskinnsfällen.
Sen fick jag inte prata med min vanliga mammaröst utan jag blev kommenderad att säga:
- och nu kan du sitta så..och så och kära lilla fröken kan du titta hit, kolla i kameran, här är jag, ser du kaninen...osv osv...
Sen var det henens tur att fotografera mig med sin mobiltelefon..en utav Jonas gamla trasiga som hon låtsas ringer i och låtsas fotograferar med.
- kojja hit mamma....åh de däj bjej bra, de taj vi!
En härlig lugn hemmadag har vi haft, med pussel och lek och bakning av bröd och stekning av bra-att-ha-i-frysen-pannkakor..
Sen kom pappa J hem tidigt, tjo...och med sig hade han med sig saker för kvällens middag, på eget initiativ, det blir färska laxfjärilar och hyrfilm och skumtomtar.
My favorite alla kategorier.

Kram Maja

Inga kommentarer: