tisdag 15 november 2011

Morgonmys


Julia brukar få sitta och mysa i soffan till Bollibompas morgonprogram medan jag ställer fram frukosten som vi sedan alltid äter tillsammans i köket..


Idag fick flodhästen vara med...Rätt som det var kom hon springande i full fart där jag plockade fram tallrikar..
- Oj oj måtte synda mig, han baja skjikej och skjikej den jijja jackajen..Han äj nog hungjig.
Och så for hon in i sitt rum och ut kom hon med flodhästen klämd i famnen.
- Ja haj jiiiiiite jite ont i foten fottfajande mamma..
(Julia snubblade igår när hon sprang till sängen efter tandborstningen och vrickade den lite)
- Fast de gåj snaj övej...Nu vijj fjodhästen ha jite mat tjoj ja...
Och så satte hon sig där i soffan.
- Han ska få sockja (choklad),. de haj ja i mina tuttaj.
-Såja, nu äj dej bja, nu fåj du mat jijja vännen.
- Mamma...ropar hon.
- Äj Ajice vaken?
- Nej Julia hon sover fortfarande...
- Okej...Är fjukosten kjaj?
- Om en stund.
- Kjockan tojv?
- Nej, klockan åtta...
Medan jag plockade fram och  bryggde kaffe så vaknade Alice och jag hämtade henne och la henne som vanligt på täckena i köket nerbäddad..
När Julia kom ut i köket för att äntligen få frukost och ser Alice lyser hela ansiktet denna morgonen.
- Åh däj äj du ju jijja skjuttunge min!

Vet ni, jag har jordens finaste barn och jag talar om det för dom varje dag!
Kram Maja

Inga kommentarer: