torsdag 3 november 2011

Hos Fotografen


Vilka Fantastiska Barn vi har!!
Vi åkte tidigt med buss och spårvagn för att vara på The Studio för fotografering idag strax efter lunch.

Där var också Elias och Emilia med sin mamma och pappa.
Först var det lite spring i benen och kramar och pussar men sen ville Julia på egen fråga sitta i vagnen medan jag skulle sitta i sminket, ca 20 minuter.

Jag fick jordens minst lyhörda sminkös.
Super missnöjd men jag orkad einte klaga, det var barnen som var mest viktiga denna dag.
Och nej, dom sminkades naturligtvis I-n-t-e! 

Det var lite väntetider mellan dom olika stationerna, sminket, ombyte, fotografen och välja ut bilder men barnen snälla som ljus, vi fikade lite av medhavd fralla, sjöng lite, pratade och sen somnade Julia i vagnen.
- Fåj ja vija jite? (vila)
- Självklart...

Inne hos fotografen var det lite trixigt att få två barn att titta i kameran samtidigt.
Antingen var jag bra och Alice, men Julia gjorde någon min som inte är "hon", eller så ser jag ut som ett spån medan barnen blev fantastiska.

Vi fck samma fotograf som tog likadana foton på mig och Julia när hon var 3 månader gammal.
Han är verkligen bra.

Vi fick många fina bilder och jag skulle kunna valt ut 30 men man fick välja tre.
Två får ni se, det tredje är en hemlis.

Dom satt, dom låg på magen med sin barfota fötter synliga, dom stod (jag höll i Alice så osynligt det gick), dom pussades och kramades men många av bilderna så gjorde någon av dom en min, och man vet ju som mamma/pappa vilka miner som "är" ens barn.

Men dom blev så fina dom där två skruttarna!
Fast självklart tänker jag..hm, jag kanske valde fel bilderm kanske var den där jag valde bort bättre...eller den...eller den....

Det här är våra barn och jag älskar dom!!

Kram Maja

1 kommentar:

Mamma till Linus och Wilma sa...

Åh, vilket underbart kort på dig och barnen.