måndag 14 november 2011

Helgens Mödor.


I två dagar gick vi i arbetskläder här hemma.
Och fick en massa saker gjorda.

Jonas fick strula med torktumlaren som nu verkar ha börjat funka igen.
Fem olika åtgärder tror jag han testade och nu är den så tvättad, åtskruvad, dammsugad och fixad som den kan bli så slutar den funka nu så finns det inget hopp längre....



Målarmästaren själv har äntligen fått börja med köksmöblemanget som jag länge önskat ska bli vitt...


Trots att vi köpte det nytt när vi flyttade in i huset....


Men då trodde vi ju att vi skulle ha ett ekkök och hua så fel vi hade.

Äntligen är alla stolar, inkl barnstolarna, grundade med Beckers Panelgrund.
Allt för att förebygga att eken inte blöder igenom lacken sedan.
Sen ska det på två lager halvblank vit lack.
Att måla pinniga köksstolar var ta mig tusan det tristaste jag har gjort.

Eftersom jag lagt beslag på köksbord och stolar nu så flyttade vi ner matsalsbordet till köket så det går ingen nöd på oss direkt, men självklart vill jag ha det klart innan veckans slut.


Förutom stolar och bord så hann jag lägga kvsitlack på Alice tak som Jonas fick dit den sista panelen på förra helgen.
Det blir så fint med trätak!
Julia ska ju få likadant, såklart.
Nu ska det på två lager vit färg...sen tar Jonas jobb vid igen med tapetsering, innan mitt jobb med list-målningen kommer.
Samarbete förnöjer.

Idag kom ju måndagen, känns som  veckan bara har måndagar och fredagar, veckorna går så fort.
Men idag har vi haft jordens mysigaste dag.
Julia sov till nio så jag fick väcka henne...Alice har haft en klängig dag och bara velat bli buren men mellan varven när hon sovit så har Julia och jag smugit ner i vårt hobbyrum och bara pysslat.
med färg, kritor, tejp, klädnypor, tyger och pussel.
Sen har vi gått upp och fikat och ätit lunch, fixat oss och hemmet, pratat pratat och pratat och nu ska vi titta på lite eftermiddags Pippi.
Tanken var att vi skulle gå ut på tomten men det är SVINKALLT verkligen.
I fredags beställde jag ett nytt underställ från On The Peak åt Julia, det behövs verkligen redan nu på våra utflykter, och har jag ett, då ska ju även mina barn ha ett.

Mot soffan och myset.
Kram Maja


Inga kommentarer: