torsdag 17 november 2011

Svar på tal

Förutom en massa Alicegråt i öronen så har jag just haft en väldigt underhållande konversation med Julia jag bara måste spara här.

Vi sitter vid bordet och äter mellanmål.
Det är matsalsbordet som just nu står i köket då jag lagt beslag på köksbordet och målar det.
När vi sitter där upptäcker jag ett långt gult tuschpennestreck på bordet som inte var där förut.
- Oj Julia, har du målat lite på bordet?
- Nää...skakar på huvudet.
- Men där är ju ett gult streck...?
- Jaha de, de äj ju baja fjån min guja tuschpenna.
- Fast man får ju inte måla på bordet, det vet ju du.
- Ja men mamma, de jöj ju inget, de äj ju så jite, Man kan tjätta bott de.
- Jaha hur då?
Så lägger hon huvudet på sne och har hundögon.
- Man taj ju baja disktjajan föjståj du.
- Går de bort då?
- Jaa-aaaa, man baja tojkaj så gåj de bott...Så häj.
Och så visar hon med handen hur man ska torka.
- Då får jag väl göra det då, säger jag och suckar lite tyst.
- Jaa, jöj de du mamma, de bjij bja.

:-)

/Maja

1 kommentar:

Johanna sa...

Om du inte redan upptäckt dem så MÅSTE du testa fläcksuddare!
Jag fick bort krita från vit tapet!
Det är små vita svampar som man fuktar och vipps så är krita på bordet, svarta märken på garderober el ett svat märke i parketten borta!

Jag har köppt på Willy's och ullared.

Kram Johanna