torsdag 10 maj 2012

Alice


Så här hittar man henne allt som oftast..ställer sig mot det mesta.


Eller så finns hon under köksbordet och kollar systers saker...eller letar smulor.
(som pedanten till mor redan tagit bort)

Igår onsdag skulle vi varit på Alice ett års kontroll, inkl lite vaccin sprutor men tiden var tidigt och regnet vräkte ner och inga bussar gick den tiden så vi bokade om.
Hon är iallafall en ständigt glad och pigg liten energi-skrutt som far fram och ska undersöka allt.
Skrattar massor och älskar storasyster.
Har lite svårare att somna nu för tiden och vill att man (läs mamma) ska sitta och hålla henne i handen tills hon kommit till ro.
Tror det är så mycket intryck som ska sorteras i huvudet nu när hon upptäcker världen från helt nya perspektiv.
Om jag trodde (det trodde jag) att jag slrig skulle kunna älska barn nummer två som jag älskar barn nummer ett (så det gör ont i bröstet) så trodde jag fel.
Man kan älska lika mycket, och det gör lika ont i bröstet av alla kärlek som trycker där för våra tjejer att det är galet.

/Maja 

Inga kommentarer: