fredag 4 maj 2012

Firandet av Fina Alice.


Alice födelsedagsprsent utav oss.
Elsa Beskows månadstavla...och fyra bärbuskar.


Vilken fantastisk dag att fylla år på. Solen sken hela dagen.
Julia gick och väntade på markus och Lotta hela dagen men som tur var kom Cia över och drack lite kaffe med oss och gick igenom alla våra trädgårdstidningar med Julia.
SOm tyckte aaaaaallt var fint och att vi skulle ha aaaaaallt.


Finaste lilla lillskrot


Som av morbror och Lotta fick pussel, sandleksaker och jordens mjukaste lamm.


Julia öppnade mycket gärna lillasysters paket....


Medan vi började med grillen byggde dom andra lego på altanen.


Julia tyckte det var det mest knasiga hus hon sett.


Kisande varm mamma.


Markus och Lotta, som Julia älskar!


Födelsedagståg och grillad meny


Som pappa Jonas fick få fart på. Hemgjorda cevapper som gottat till sig sedan morgonen.


Dagens tårta blev en mastig småkladdig chokladkaka med lättvispad grädde och blåbär och hallon.


Morbror och fadder markus


Alice tyckte att det var både roligt att dra i skägget, och i glasögonen.


- Hihi, här sitter jag bra.


-SKål!


Finaste Julia som valde dagens klänning själv och vita tights...som var vita, tils hon skulle hjälpa Cia att lyfta stenar.
Jag gav storskrot två val medan jag skulle druttla i köket.
- Antingen är du i sandlådan och bara där, eller så är du här på altanen, men jag måste se dig. SÅ vilket väljer du?
- Sandjådan, ja gåj tijj baksidan och sandjådan.
Men sen så fick hon syn på Cia och då glömmer hon allt hon lovat och gick dit.
- Men Julia, du hade ju två val...
- Ja men jag vajde inget av dom, ja gåj tijj Cia.
:-)


Tårtdax!
Julia hade väntat läääänge.


Grattis Alice!!!!


Jodå, den var tydligen god....


Nu står hon ju upp mot allt hon kan, igår skulle hon ha Julias stora dockvagn som gåhjälp.
Gick si så där.


Kvälls-pyjamas mys med bästa Lotta


Nattinatti...fast det var svårt för barnen att somna.
Det var ju ljust och tokvarmt, trots att klockan var över åtta.
Jonas gjorde en snygg natt-frisyr på stackarn.
Coola ett åringen.
Nja, jag tycker bättre om hennes lockar i nacken :-)

En härlig födelsedag avslutades sent och idag fortsätter vi med bestyren inför morgondagens kalas.
För mig är våra barns kalas jätteviktiga och inget som bara slängs ihop på en kvart och "lite-si-så-där", jag vill ha det ordentligt och planerat...då blir det lite att göra men det är roligt.

Tack alla för hitskickade presenter, telefonsamtal, sms, kommentarer och mail.
Alice uppskattade allt!

Kram Maja

Inga kommentarer: