torsdag 24 maj 2012

Vilken Vy


Himmel vilket underbart väder vi har här.
Jag är extremt glad för våra ytot som ger oss stort utrymme att göra det vi vill och vart vi vill.
Och vyn jag hade framför mig igår...kan det bli en vackrare syn?


En liten Julia som målar i skydd av skuggan som den doftande syrenen ger.


Eftersom vi inte vill vara inomhus, men Julia ville måla, så bar jag ut staffliet och färgerna och så målade hon lite då och då när hon kände för det.
Vi har sällan begränsingar när det gäller att uppmuntra kreativitet.
Alla fina målningar var till Cia.
Det var viktigt.
Hon målade himmel och gräs och valar och sol och vita moln.

Mamman i hushållet målade lite hon också..
Lilla cafegruppen fräschades upp och studsmattetrappan gick från tryckinpregnerat till svart.
Jonas var mest förvånad över att jag inte hade gjort det förr :-)

/Maja

Inga kommentarer: