onsdag 9 maj 2012

Inte så fasligt

Lunchen klar och jag ropade på Julia som fortfarande stod och badade dockor och saker.
- Maten är klar Julia...är det mycket blött?
Julia kommer ut.
Med en stooooooooor blöt fläck på magen.
:-)
- Ojdå....är det där allt vatten har hamnat?
- Nä mamma, det mesta hamnade på gojvet, men jiiiiite hamnade på min tjöjja...
- Är det massor av vatten på golvet nu då?
- Nä, inte så fasjit (fasligt), kom och kojja. Jag tojkade upp me min tandbosthandduk.

Och ja...hon hade tokrat upp, och städat så fint.
Där syntes att det var upptorkat ALLT på golvet, alla dockorna låg i rad på liten handduk på Alice skötbord och tillbehören stod uppradade på handfatskanten.
På Julias krok hängde en minst sagt blöt handduk.
Rara underbara plutten.
Nu står hon där inne igen och plaskar.


Hon kom dessutom med ett önskemål som heter utmaning av värsta sorten.
- Mamma, ja haj ändjat mig, ja vijj inte ha mumintjojjen ejjej en pjinsessa på min tåta.
Jag vijj ha Ajiej (Ariel) o kjabban Sebastian..och ajja hennes vännej, det vijj ja ha på tåtan....tack!
:-)

/Maja



2 kommentarer:

markus sa...

det fixar du syss =)

markus sa...

det fixar du syss ;)