tisdag 1 maj 2012

Goda Grannar


Julia älskar att hänga hos och med Cia och Gunnar.
Om vi håller på i trädgården och dom också så är hon hellre där.
Just nu gräver dom ur ett dike och där ville hon vara med efter fisketuren med pappa.


Hon hjälper, stjälper, babblar, frågar, pratar  och vil då rakt inte gå hem.
Men hem kom hon, som en geggamojja gubbe :-)
Bara att sätta henne och alla kläderna i ett bad.
Just igår fick hon hjälpa till att gräva, leta mask och planerta - Joddedjendjon.
Förstod ni inte?
Roddedendron, såklart.
Svårt ord för någon som inte kan säga R :-)
Jag tycker det är ovärdeligt med härliga grannar.
Och att Julia är så trygg med C och G är ju bara en bonus.

Idag skiner solen ännu mera, Julia och Jonas är redan ute för att gräva ur på baksidan för att kunna gjuta och snickra, vad det blir återkommer vi till med det handlar om kompoststation för trädgårdsavfall...
Jag har dragit på mig målarstassen och ska måla klart alla fönster foder jag började med i höstas och som jag inte hann (orkade) klart.
Fånga dagen!
/Maja

Inga kommentarer: