torsdag 24 maj 2012

Värmebölja


Oh my god vilken värme.
Jag klagar inte, jag tål värme, men jag ser på våra barn att dom tål det lite mindre, trots mina gener.
Smörja smörja, skydda skydda, in i skuggan.
Dricka vätska i massor och äta frukt.


Men tjejerna är som jag när det är kokande varmt, inte direkt hungrig men pannkakor går alltid ner, på båda två faktiskt.


Alice äter en trekvarts pannkaka storlek stor...
När hon är mätt brukar hon dra sig i öronen och skaka på huvudet :-)
Fråga mig i-n-t-e varför.


Förutom kall saft, kall melon så blev mellanmålsfikan igår glass och kalla hallon.
Det gick hem hos alla.

Det är svårt att lägga tjejerna när det r så här varmt, trots att rummen stått på vädring hela dagen och rullgardinerna nere.
Alice toksvettas trots att hon bara nu sover i ett linne.
Och vet ni, hon kommer bli lika gulligt krullig som sin storasyster.

Fröken stor alias Mamma Mu spenderade hela dagen i sin nya bikini, jag hoppade ur den lagom till middagen vid halv sju.
Ikväll blir det lite andra tongångar.
Jonas ska ha tjejkväll ensam hemma med båda tjejerna i fyra timmar.
Har aldrig hänt...
Jag är bjuden på blogg-event inne i stan med mingel, snittar, föreläsningar, musik, bubbel och goodiebags..jag och 300 till.
Ska bli toppenroligt och bla kommer jag då träffa fina Ulrika som driver tårtbloggen jag älskar.

Nu tar vi torsdag!
Kram Maja

Inga kommentarer: