onsdag 2 maj 2012

Idag



Vilken dag!
Vilken sommardag!
Idag blev det sandaler, klänning och shorts för hela slanten.
Solskydd på barnen och lagom skugga för mamsen.
Som ni vet så startade vi tidigt ute på altanen med lego..


Följt av egenmys i vilstolen för strorskrot medan jag och lillskrot gjorde morgondagens chokladtårta och förberedde två tårtbottnar tilll lördagens kalas.
Bakning av allehanda kakor har skett lite pö om på senaste veckan så japp, det finns.


Finaste storskrot!


Nix, hon vill inte ha sol i ansiktete.
Vi har lekt, busat, sprungit, hopat studsmatta, legat och läst och ätit alla mål mat utomhus under parasollen på bakre altanen.


Medan Alice tog sin vila gjorde jag pedikyr på mig själv..
Inkl fot-mask (nåja, eftersom jag bara hade en ansiktspeeling från St Jörgen spa hemma fick det bli den fötterna smordes in i), fil och kräm och fixa naglar.
Julia hon nöjde sig med att fila lite, när jag sa att barn fötter ska man vara rädd om, man får bara ha det mjuka pappret, då sa hon att det är bara gamla föttej som mina som behövej det däj socka pappjet som äj vasst..


Väldigt varm och dåsig blir man i solen och vi har druckit massor.


Ut med täcke och kudde och så läste vi Kråke och Djuren, l-ä-n-g-e...


Sen gick hon på semester sa hon..men vile inte gå så långt, bara till danmark, (det var där vid kanten) och så spanade hon indianer. Hon tyckte minsan  hon hörde en men beslöt sig sen för att det:
- Äsch, det vaj nog baja dom stoja tjojjen (trollen) tjoj ja...


Imorgon kör vi ett minikalas med bara min bror och hans Lotta som gäster eftersom dom inte kan på lördag men Julia tyckte iallafall att vi såklart ska ha en massa ballonger och började blåsa upp..


Hon blåste och blåste...


Och hade till slut fått i liiite putte luft i alla...
Det fick räcka sa hon,.
- Pappa fåj bjåsa jesten...jag gåj och jitaj. (ritar)

En härlig dag!
Imorgon firar vi Alice, världens finaste 1 åring!

kram Maja



Inga kommentarer: