onsdag 9 maj 2012

Hemligheter från förr


Åh vilken trist dag idag.
Det bara regnar hela tiden.
Medan lillasyster står utomhus och sover.
(fördel med att bo i hus)
Så tog jag upp mina gamla barbiesaker, dom få som fanns kvar, sedan jag var liten.


Himmel så hon leker!!!
Det kläs på, kläs av, struttas runt, testas, pratas och gud vet allt.


Hon är som en ko på grönbete.


I all den där docksamlingen med kläder, skor och tillbehör fanns ju Ariel, sjöjungfrun, Ken som Baywatch-snubbe, fina Baribes i vackra klänningar och då Julia älskar att plaska med vatten så föreslog jag att du kan ju bada dom om du vill medan jag fixar lunchen?


- Jamen vijken BJA ide!!
Sen sprang hon, hämtade sak efter sak...och hyperventilerade av hoppestuds-energi.
Här skulle det badas dockor!
Mamma gamla dockor!


Långa hår som kunde kammas med små minikammar, baywatch tillbehör som vattenscooter, kamera, livboj och dykarutrustning.
Ariels stallkompis Sebastian och nån mer som nu alla får ett stort plaskigt bad.
Jag tror inte jag ska gå in där riktigt än, risken finns att jag måste ta på mig simfötter för att forschera golvet som ju lär vara lite vattentäckt men vad gör väl det.
Regn ute, då måste man ju få roa sig bäst man kan inne.

Kram Maja

Ps, till släkten. Barbie verkar vara uppskattat, kanske ngt för Julias önskelista....

Inga kommentarer: